04 juli 2025

Wibra boekt opnieuw recordjaar met sterke omzet- en winstgroei in 2024

Wibra heeft in 2024 opnieuw een recordjaar neergezet. De Nederlandse retailer realiseerde een bruto-omzet van €286 miljoen, een stijging van 22,7% ten opzichte van 2023. De operationele winst steeg met 35,6% naar €12,7 miljoen.

“Ik ben enorm trots op wat we samen hebben bereikt,” zegt CEO Bas Duijsens. “Dit is het bewijs dat onze formule meer is dan alleen betaalbare prijzen. We combineren eigentijds winkelen met een relevant aanbod en blijven trouw aan onze kernwaarden. Dankzij de inzet van iedereen binnen ons bedrijf én het vertrouwen van onze klanten mogen we met recht terugkijken op een uitzonderlijk sterk jaar.” 

Sterke groei in bestaande winkels
Na een like-for-like omzetgroei van 9% in 2023, steeg deze in 2024 naar 11,3%. Dat betekent dat ook bestaande winkels structureel beter presteren. Klanten waarderen de vernieuwde look & feel, het assortiment en het merk. “We zijn relevanter dan ooit voor steeds meer mensen,” aldus Duijsens.

Fysieke expansie
In 2024 opende of heropende Wibra in totaal 48 winkels, waarvan 31 volledig nieuw. In oktober werd bovendien de eerste vestiging in Frankrijk geopend. Deze expansie sluit naadloos aan bij Wibra’s strategie om dicht bij de klant te zijn en in te spelen op de groeiende vraag naar toegankelijke, betaalbare winkels.

Vooruitblik
Bas Duijsens: “We zetten deze indrukwekkende groei voort. We mikken op een verdere stijging van de like-for-like omzet en hebben in 2025 maar liefst 58 additionele winkels op de planning. Tegelijkertijd investeren we flink in de achterkant van de organisatie: we digitaliseren verder, vergroten onze schaal en maken een stevige professionaliseringsslag. Zo versterken we het fundament voor onze groei. Maar we blijven vooral trouw aan onszelf en doen waar we goed in zijn: een actueel en betaalbaar assortiment bieden, zodat élk huishouden mee kan doen.”

Ook op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen zet Wibra stappen. Eind deze maand verschijnt het MVO-jaarverslag 2024, waarin de nieuwe MVO-strategie ‘Samen Vooruit’ centraal staat.

Over Wibra
Wibra is van oorsprong een familiebedrijf uit Epe en richt zich met haar actuele en betaalbare assortiment op de manager van het gezin. Met meer dan 300 winkels in Nederland, België en Frankrijk én een overzichtelijke webshop, zijn we altijd dichtbij. Ons assortiment bestaat onder andere uit huishoudelijke artikelen, kleding, textiel en seizoensproducten. Zo speelt Wibra een belangrijke rol bij zowel de alledaagse als de bijzondere momenten van onze klanten.

De retailer is uitgeroepen tot beste winkelketen in de categorieën Huishouden en DIY & Hobby. Daarnaast ontving de webshop in 2025 een Shopping Award in de categorie Warenhuis.